وی در ادامه بیان کرد: تا الان که در خدمت شما هستم، بخشنامه بصورت نهایی به ما ابلاغ شده است. براساس 3 جلسه کارشناسی که در کمیته پوشش در اداره آموزش و پرورش برگزار شد با 3 طیف با این موضوع برخورد کردیم؛ یکی بحث خود مدیریت آموزش و پرورش است که باید کنترل شود و دیگر اینکه نیروهائی که در حوزه ی تولید کار می کنند (بخش پوشاک) که یکی از موفق ترین تولیدی ها در حوزه ی پوشش است که به توافق رسیده ایم و نمایندگان آنها در جلسات بودند.
اسدیان اظهار داشت: برای اینکه نظام مند باشد یک دستورالعمل تنظیم کرده ایم که چه کسانی باید در این حوزه فعالیت داشتهباشد. حدود 40 نفر متقاضی داشتیم که آنان را دستهبندی کردیم. و استعلامات لازم را گرفتیم. دومین موضوع بحث کیفیت کار می باشد و نوع لباس مشخص شده و برای هر مقطعی نوع و جنس لباس معین است. سیاست کلی آموزش و پرورش و تعیین نرخش بصورت عمومی و قیمت پایه ای است که برای همه جا می باشد. اما در بخش خلاقیت و تنوع رنگ و لباس برای هر مدرسه احترام قائل شدیم اما دستورالعمل کلی را باید رعایت کنند. به همه ی والدین این قول را می دهم که نوع جنسی که انتخاب شده زیر نظر کارشناسان می باشد که مطمئن باشند مرغوبیت خودش را دارد.
وی در ادامه ابراز کرد: اگر شکایاتی از طرف والدین محترم در این مورد مطرح شود، مدیران مدرسه موظفند که تلفن قسمت شکایات را به آنان بدهند و واحد اداری در بخش معاونت پاسخگوی متشاکیان هستند. در اداره کمیته ای تشکیل شده که در چندین مرحله بازدیدی از تولیدی و مراحل دوخت و تهیه لباس خواهند داشت.
وی در خصوص قرار داد اداره با پارچه فروشان سطح شهر گفت: از روز اول این پیشنهاد را داده ایم و گفتیم صورت نیازمندی ها را از 40 نفری که متقاضی هستند بگیرند تا به صورت کلان نسبت به تهیه پارچه اقدام کنند.
اسدیان در خصوص خانواده های بی سرپرست و بد سرپرست گفت: یکی از دغدغه های اعضای کمیته، رعایت حریم آنها بوده است و برای این کار پنج درصد را برای کل مدارس در نظر گرفتیم و تصمیم گرفتیم اگر در مدرسه ایی تعداد نیازمندان بیشتر باشد سطح خدمات رایگان با نظارت بیشتر باشد.
رئیس آموزش و پرورش گفت: در صورتی که تعداد اشخاص ضعیف و کم درآمد بیش از 5 درصد باشد می توانند به این کمیته تقاضا بدهند و کمیته هم میتواند هزینه ها را داوطلبانه میان تولیدی ها سرشکن کند.
اسدیان اظهار داشت: قالب لباسها رسمی و فرمی است که در کلیات بخش نامه آمده است ولی اگر به عنوان مثال؛ مدیری جلیقه یا لباس دیگری را از طریق انجمن اولیاء مدرسه مصوب کند، ما نظر انجمن مدرسه را خواهیم پذیرفت. اما طوری نشود که از حالت رسمیت و فرم مصوب عبور کند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان نور در خصوص مدارس قدیمی رستمرود گفت: یکی از مشکلات ما فرسوده بودن فضاهای آموزشی است. شاید بعضی از مدارس قدمتشان بالای پنجاه سال باشد و از مدیران مدرسه ابتدایی در قالب پروژه مهر قدردانی می کنم. اولین اولویت ما این پروژه ها هستند. بابت حل مشکل پروژه رستمرود و مدرسه نیمه دولتی، اگر بخواهیم از توانمندی فعلی استفاده کنیم بجایی نخواهیم رسید. باید از خیرین و کسانی که اولیای مدرسه و جزء انجمن هستند کمک بیشتری گرفته شود که بحمدلله همه ساله این کار به همت مدیران و خیرین در این بخش انجام می شود.