logo
پایگاه خبری تحلیلی نور خبر
    تست

    شهردار ایزدشهر در این نشست خبری از کوتاهی وزارت راه شهرسازی و اداره کل راه و شهرسازی مازندران نسبت به روکش آسفالت جاده های محور غرب استان، خصوصاً شهرستان نور و عدم اخذ تصمیم مشترک انتقاد کرد و غرب را منطقه ای فراموش شده و محروم از این حیث برشمرد.
    وی گفت: در دوران تصدی ام در شهرداری دابودشت به سِمَت شهردار، جاده های زرگرشهر و دابودشت طی 3 دوره، عملیات روکش آسفالت انجام شد ولی چرا در شهرستان های نور و محمودآباد با وجود توریست پذیر بودن منطقه، امتيازات طبيعی و گردشگری و حجم بالای تردد در سطح این محورها که از غرب به شرق صورت می گیرد، این اقدام از سوی اداره کل راه و شهرسازی صورت نمی گیرد ؟
    یحیی پور در ادامه از وجود دو نوع نگاه و تصمیم از سوی یک اداره کل سخن راند و افزود: 90 درصد این جاده مورد بهره برداری و حمل و نقل بین المللی قرار می گیرد، به همین سبب اداره کل راه و شهرسازی استان باید به جای این نوع کوتاهی ها و اجرای عملیات روکش چندباره در جاده های شرق استان، نوعی نگاه خاص و استراتژیک به راه غرب مازندران داشته باشد و در راستای برنامه ها و اقدامات خود در زمینه حفظ و نگهداری رویه راههای استان، ایمن سازی جاده های غرب مازندران را در دستور کار خود قرار داده که از جمله مهمترین آن می توان به عملیات روکش آسفالت در شهرستان نور و خصوصاً شهر ایزدشهر اشاره کرد.

    شهردار ایزدشهر در بخش دیگری از سخنانش از سلب عضویت دو تن از اعضای شورای اسلامی ایزدشهر برابر قانون تا پایان دوره چهارم شورا خبر داد.
    وی در این خصوص گفت: با توجه به اینکه شورای ایزدشهر 5 نفره و با دو عضو علی البدل تشکیل می شد، دو نفر از اعضای شورا نیز پیش از این استعفاء داده و اکنون هم دو نفر سلب عضویت شده اند و در حال حاضر به دلیل 3 نفره شدن و به حد نصاب نرسیدن اعضاء ؛ شورای اسلامی شهر ایزدشهر از لحاظ قانونی نمی تواند تشکیل جلسه داده و مصوبه دهد
    گفتنی ست اعضای فعلی شورای شهر ایزدشهر، شامل آقایان محمدباقر دریایی، ابراهیم ابراهیمی و علیرضا اسدی می باشد
    ابراهیمی که اخیراً به عنوان رئیس شورای شهر ایزدشهر معرفی شده بود و در این نشست حضور داشت، نیز طی سخنانی گفت: وضعیت کنونی شورای اسلامی ایزدشهر مقطعی ست و خللی در کار شهرداری ایجاد نمی کند و تا هفته آینده در خصوص وضعیت شورا از سوی استانداری تصمیم گیری نهایی خواهد شد.
    وی افزود: در صورت انحلال شورا، مصوبات در کمیته انطباق استانداری تعیین می گردد و استاندار شخصاً قائم مقام شورای شهر ایزدشهر خواهد شد و شهرداری نیز تابع دستورات استاندار محترم می شود.
    ابراهیمی خاطرنشان کرد: مردم نگران کارها و مطالبات خود نباشند چرا که شورا با سه تن از اعضاء تا زمان مشخص شدن وضعیت نهایی در حال فعالیت است.

    شهردار ایزدشهر از جمع آوری آبهای سطحی در ایزدشهر، ساماندهی آلاچیق ها در سواحل و تبدیل رودخانه وازرود به یک محیط توریستی خبر داد.


    حسن یحیی پور در ادامه گفت: در زمان انتصابم به عنوان شهردار این شهر، شهرداری 4 میلیارد تومان بدهی و 350 میلیون تومان اسناد داشت و بودجه شهرداری از 60 میلیارد ریال مصوب، تا پایان سال فقط 30 میلیارد تومان آن محقق گشت که خوشبختانه توانستیم به کمک و همفکری اعضای شورای اسلامی شهر با پرداخت بدهی 4 میلیاردی شهرداری، بودجه را به حدود 200 میلیارد ریال رسانده و اقدامات عمرانی گسترده و قابل توجهی در سطح شهر صورت دهیم.
    این مقام مسئول از جمع آوری آبهای سطحی در ایزدشهر با هزینه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال خبر داد.
    یحیی پور گفت: با شروع فصل پاییز و آغاز بارش ها مهم ترین دغدغه ما و مردم مشکل آبگرفتگی معابر، ناشی از بارش شدید باران بوده است، از همین رو از ابتدا به مردم شریف ایزدشهر قول دادم اگر نتوانم مشکل آبهای سطحی را رفع نمایم " استعفاء خواهم داد "  که خوشبختانه، پروژه ی عظیم گلسار 65 یا همان کانال خروجی آب های سطحی جمع شده در ایزدشهر به اتمام رسید و این دغدغه یِ به حق مردم رفع گردید.
    شهردار ایزدشهر، یکی از دغدغه های اصلی شهرداری را تبدیل رودخانه زیبای وازرود که از وسط شهر می گذرد به یک محیط زیبا و توریستی جهت جذب گردشگر، نام برد و افزود: با اخذ مجوز از اداره امور منابع آب، در پی آنیم تا با دیواره سازی در دو طرف رودخانه، ایجاد المان های فرهنگی و بومی، سفره خانه های سنتی، فراهم آوردن امکان تردد با کالسکه و اسب، راه دسترسی شهروندان و مسافران را به دریا تسهیل و به دنبال آن شرایط را برای رشد و رونق اقتصادی و اجتماعی فراهم نماییم.
    وی همچنین از ساماندهی سواحل، جمع آوری تمامی دکه ها و آلاچیق ها با حمایت دادستان و منابع طبیعی و طراحی و استقرار آلاچیق هایی به صورت متحد الشکل و ساماندهی شده خبر داد.

    یحیی پور خاطرنشان کرد: با وجود اینکه اداره سواحل در اختیار منابع طبیعی است ولی شهرداری نظافت آن را انجام می دهد و شهرداری ایزدشهر اولین شهرداری بود که از ساحل روب استاندارد جهت نظافت خط ساحلی خود استفاده کرده است.
    ایشان همچنین از تعریف دو ورودی برای شهر و نصب آن در آینده ای نزدیک خبر داد.
    شهردار ایزدشهر گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی پیش رو، شهرداری ایزدشهر 150 میلیارد ریال اقدام عمرانی در سال 95 در دست اجرا دارد که بخشی از آن به انجام رسیده و بخشی نیز در حال انجام است.

     

    احداث بزرگترین مجموعه ورزشی چند منظوره  توسط هفتمین ثروتمند ایران در ایزدشهر 


     
    یحیی پور در بخش دیگری از سخنانش به سرمایه گذاری بزرگ علی انصاری، هفتمین ثروتمند ایران؛ برای ساخت بزرگترین مجموعه ورزشی برای این شهر خبر داد و در ادامه گفت: تاکنون 90 درصد  کار  انجام شده و  50 میلیارد ریال نیز برای آن  هزینه شده است و نکته قابل توجه اینکه این مجموعه را به شهرداری و شورای شهر ایزدشهر اهداء کرده است.
    شایان ذکر است: پس از پایان ساخت، این مجموعه بزرگ ورزشی با حضور وزیر ورزش و جوانان افتتاح می گردد و نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی نیز نوید برگزاری مسابقات جام جهانی کشتی را در این مجموعه در آینده ای نزدیک داده است.
    شهردار ایزدشهر در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص صحت و سقم سرمایه گذاری شرکت بزرگ اُکسین در ایزدشهر گفت: این شرکت قرار است در 5 استان کشور سرمایه گذاری نماید و در ایزدشهر نیز بنا بر این است با تأسیس یک مجتمع بزرگ ورزشی، سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی از جاده اصلی تا دریا با ایجاد آکواریوم دریایی، هتل و رستوران دریایی، شهربازی دریایی با اسکله و قایق های تفریحی ایجاد نماید.
    وی اضافه کرد: دکتر طاهری پور، سرمایه گذار شرکت بزرگ اُکسین تقاضای واگذاری 30 هکتار از دریا را از دولت کرده است و تاکنون نیز از محل این سرمایه گذاری 50 میلیارد تومان درآمد برای شهرداری حاصل شده که 20 میلیارد تومان آن در طی سال وصول گشته است.

     

    افتتاح نخستین مرکز درمانی ایزدشهر در ایام دهه فجر


    حسن یحیی پور در بخش دیگری از سخنانش در خصوص برنامه های دهه فجر شهرداری ایزدشهر به خبرنگاران گفت: دو پارک، که یکی از آنها با تملک زمین و هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال در گلستان 17 منطقه امیر آباد و دیگری یک پارک ساحلیِ در دست اقدام افتتاح خواهد شد؛ و نیز بهره برداری از دیوار حائل رودخانه امیرآباد و پیاده رو سازی جنب رودخانه وازرود، نصب اِلِمان شهدای ایزدشهر جهت برداشتن گامی به سوی ترویج فرهنگ ایثار و نیز نصب اِلِمان روبروی آستانه امامزاده قاسم(ع) و همچنین طراحی اِلِمان زیبای شهری مقابل مجتمع آموزشی- رفاهی بانک ملت با محوریت انرژی هسته ای برای حمایت از فناوری هسته ای و شهدای  گرانقدر انرژی هسته ای، افتتاح پل گلستان 54 ، احداث چمن مصنوعی در گلسار 65 ، ترمیم و بهسازی زمین فوتبال آزادی ایزدشهر به مبلغ 2 میلیارد ریال، بهره برداری از آسفالت چندین کوچه در سطح شهر و برگزاری یک مناقصه 11 میلیارد تومانی با تعیین پیمانکار، اجرای کانال هدایت آبهای سطحی گلستان 1 جهت رفع مشکل کشاورزان، احداث کانال هدایت آبهای سطحی  گلسار 3 و گلسار 63 الی 65 ، بازگشایی خیابان 10 متری از مجتمع مسکونی پزشکان به سمت ساحل و دیوارکشی آن و نهایتاً برگزاری جشن پایان آسفالت و خداحافظی با کوچه های خاکی در سطح شهر ایزدشهر؛ از جمله پروژه های قابل بهره برداری ایزدشهر در دهه فجر می باشد.
    شهردار ایزدشهر از افتتاح نخستین مرکز درمانی ایزدشهر در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: این درمانگاه با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی احداث شده و شهرداری نیز در امر محوطه سازی و آسفالت آن مشارکت کامل داشته است.
    گفتنی ست وی از اسماعیلی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، خنجری فرماندار شهرستان نور و حجت الاسلام والمسلمین حاجی زاده امام جمعه ایزدشهر جهت پیگیری جذب بودجه برای احداث این درمانگاه قدردانی نمود
    این مقام مسئول همچنین به پروژه ساخت کتابخانه عمومی ایزدشهر در زمینی به مساحت 200 متر مربع اشاره کرد و گفت: 30 درصد از عملیات احداث کتابخانه انجام شده و 70 درصد آن باقیمانده است.
    مهندس یحیی پور در پایان ازاصحاب رسانه شهرستان به علت پوشش خبری مناسب و بموقع تشکر نمود و خواستار ارائه بیشتر نقدهای سازنده این قشر تلاشگر و بی ادعا شد.

     

     

    منتشر شده: 1395/10/8|| 4:41 PM
    تعداد بازدید:1209

    چاپ صفحه
    banner
fhfh